loading...
تصاویر بدون شرح . . . .
Azad بازدید : 48 جمعه 16 مهر 1395 نظرات (1)

با سلام
تبلیغات متنی با لینک مستقیم و follow در داخل تمامی وبلاگهای معروف (بلاگ اسکای و بلاگفا و ....) که بیش از 70000 وبلاگ می باشد که هر روز در حال زیادتر شدن هستند و که پست شما بصورت دائمی قرار میگیرد.
امکان ارسال گزارش کامل به همراه لینک پست شما در 70000 وبلاگ
قیمت برای زمان 1 سال 2 میلیون تومان.
بصورت ماهیانه 190 هزار تومان

لینک و متن مورد نظر رو از طریق پیام خصوصی و یا فرم تماس با ما سایت ارسال کنید.

https://telegram.me/AppleID_Generator


تخفیف یک هفته ای
از تاریخ ۱۳۹۵/۷/۱۱ تا تاریخ ۱۳۹۵/۷/۱8
تبیلغات در 21700 وبلاگ مختلف فقط و فقط 1 میلیون تومان برای 1 سال.
تحویل 2 ساعت بعد از واریز و ارسال متن و عکس.
امکان پرداخت اینترنتی و الان.
ارسال گزارش ارسال پست.
ارسال لینک های پست های زده شده.

Azad بازدید : 438 پنجشنبه 18 آبان 1391 نظرات (0)

طبیعت نهاوند

سرآب کیان نهاوند:
یکی از تفریح‌گاه‌های غرب کشور به شمار می‌رود سرآب کیان، با چشمه‌های جوشان، پرآب و زلال، در ۲۲ کیلومتری جنوب غربی نهاوند در استان همدان پای کوه‌های گرین از سلسله جبال زاگرس جریان دارد که از جنوب به کوه‌های گرین و از غرب به زمین‌های روستاهای ظفر آباد و میهن آباد محدود می‌شود. تپه باستانی کیان نیز در مسیر و دو کیلومتری این سراب قرار دارد. در مسیر این سرآب، جنگلی طبیعی، به وسعت بیش از ۱۰۰ هکتار وجود دارد. کلمهٔ سرآب، از دو کلمهٔ «سر» و «آب» تشکیل شده که به معنی سرچمشه آب می‌باشد. در نهاوند به دلیل آهکی بودن زمین، آب حاصل از بارش با انحلال آهک به راحتی در زمین نفوذ می‌کند و به صورت چشمه در سطح زمین جاری، می‌شوند که معمولاً بسیار پرآب هستند. آب دهی سالانه سرآب کیان، در حد ۲۵۰۰ لیتر در ثانیه‌است، که پس از مصارف آشامیدنی اهالی و استفاده‌های کشاورزی روستاهای اطراف، مازاد آب به رودخانه گاماسیاب می‌ریزد. در مسیر این سرآب، جنگلی است طبیعی، به وسعت بیش از ۱۰۰ هکتار شامل: درختان قطور، کهنسال بلوط، چنار، زالزالک (گویچ) گرو، بید، زبان گنجشک، گوجه وحشی، داغداغان، آلوچه، مو، انجیر، ون، گلابی، نبهو، پادامک وحشی که یکی از تفریحگاه‌های غرب کشور محسوب می‌شود با توجه به قابلیت‌های گردشگری جنگل و سرآب کیان، اخیرا مطالعاتی انجام شده و برای آماده سازی و بهره برداری‌های گردشگری یک سلسله عملیاتی عمرانی در دست اقدام بوده و در حال حاضر نیز به عنوان یک اثر طبیعی جذاب قابل بازدید می‌باشد. دسترسی به این سرآب، از طریق جادهٔ نهاوند به کنگاور به سمت شهرکیان امکان پذیر می‌باشد.

سراب گاماسیاب :

سراب گاماسیاب(بزرگترین چشمه ایران) در ۲۰ کیلومتری جنوب شهرستان نهاوندبه سمت نوراباد واقع شده‌است و از دره‌های شمالی رشته کوه گروین(کوه چهل نابالغان) سرچشمه می‌گیرد.(منشائ اب ان یخچال طبیعی است)و دارای آبدهی ۵ متر مکعب در ثانیه و دمای متوسط ۵درجه سانتیگراد است.دارای ابی با کیفیت عالی میباشد. در طول دره شهرستان و مسیر دشت دلتایی نهاوند جاری است و به هنگام عبور، قسمت عمده روستاها و باغهای باختری شهر را مشروب ساخته و راهی شهرستان صحنه در استان کرمانشاه می‌شود. این رودخانه پس از ورود به استان کرمانشاه قره سو در عبور از استان لرستان، سیمره و در استان خوزستان کرخه نامیده می‌شود و بعد از این گذر پر پیچ و تاب به هورالعظیم می‌پیوندد.در بالا دست چشمه‌ها، غاری طبیعی دیده می‌شود و محوطه اطراف سرآب جنگل کاری شده‌است. در مسیر این رود با احداث نیروگاه برق آبی و حوضچه‌های پرورش ماهی، در تولید برق و پرورش ماهی بهره برداری نموده‌اند. چشمه جوشان و پر آب با ویژگیهای خاص طبیعی، یکی از جاذبه‌های مستعد گردشگری استان محسوب می‌شود.
سراب ملوسان:
سراب ملوسان در ۱۷ کیلومتری شمال شهرستان نهاوند واقع گردیده‌است. زمینهای اطراف این سراب، سرسبز و خرم و بیشتر روستاهای اطراف آن کوهستانی است و بهمین علت از قدیم، بهترین منطقه پرورش بز کوهی و انواع شکارهای مختلف بوده‌است.
سراب فارسبان:
سراب فارسبان در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی نهاوند با آبدهی ۵/۱ متر مکعب در ثانیه‌است که هر ساله تعداد زیادی از گردشکران داخلی را به سوی خود جلب می‌کند.
سراب کنگاور کهنه:
این سراب تقریباً در چهل و پنج کیلومتری غرب نهاوند و در نزدیکی روستای کنگاور کهنه ور داخل یکی از دره‌های کوه گرو قرار گرفته‌است. دبی متوسط این سراب حدود ۰/۵ متر مکعب در ثانیه برآورد شده‌است. درختان این سراب از نوع چنار و بید است و یک درخت تنومند و کهنسال چنار که عمر آن به بیش از چهار صد سال می‌رسد در ابتدای سراب خودنمایی می‌کند. از دیگر سرابهای این شهرستان می‌توان به سرابهای بنفشه، گنبد کبود، تازناب طاف و ورازانه باروداب (قلعه باروداب) اشاره کرد.
قناتهای نهاوند
آب شهر از چند رشته قنات و چشمه تامین می‌شود:
قنات قیصریه: که دارای ۴ سنگ آب است و از قنوات قدیمی شهر بوده در قیصریه خرابه مظهر شده خانه‌های چهار باغ و راسته میرزا آقا را مشروب مینماید.
قنات چشمه: عبدل که دارای یک سنگ آب است در علیای محله سادات مظهر شده قسمتی ازمحله سادات میرزا آقایی و چهار باغ را مشروب می‌نماید.
قنات پهلوان: محمدصادق که فعلاً دارای یک سنگ آب است و قسمتی از محله چهارباغ را مشروب مینماید.
قنات گلشن: در محله گلشن مظهر و آن محل را مشروب می‌نماید. علاوه بر اینها چند چشمه نیز به نام چشمه علی، دو خواهران، چاله اولاد و چشمه ملامحمد طاهر مورد استفاده‌است

Azad بازدید : 112 پنجشنبه 18 آبان 1391 نظرات (0)

جنگ نهاوند

جنگ نهاوند ، در روز پنجم ربیع الاول سال بیست ویکم هجری، برابر با ۲۵ بهمن ۲۰ خورشیدی و ۱۴ فوریه سال ۶۴۲میلادی بین سپاه ایران و اعراب در حمله اعراب به ایران در نزدیکی نهاوند که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده، اتفاق افتاد. جنگ نهاوند که مسلمین آن را فتح‌الفتوح نامیدند یکی از مهم‌ترین جنگ‌هایی است که بین اعراب مسلمان و ایرانیان اتفاق افتاده‌است. ابن اثیر در خصوص علت این نام‌گذاری می‌نویسد «مسلمین فتح نهاوند را «فتح‌الفتوح» نامیدند زیرا بعد از آن ایرانیان نتوانستند جمع شده و در برابر اعراب بایستند، و پس از این جنگ بود که مسلمین سراسر کشور ایران را تصرف کردند، وامپراتوری ساسانی فروپاشید.»

نبرد نهاوند وفروپاشی امپراتوری ساسانی

سرانجام برای مواجهه با خطری که ایران را تهدید می کرد پادشاه ایران یزدگرد سوم که از مدائن گریخته بود و در شهرهای غربی ایران آواره گشته بود تصمیم گرفت یک بار دیگر تمام قوای خود را تجهیز کند تا مگر اعراب را از مدائن و عراق براند و دست آنها را از تعرض ببلاد غربی کوتاه نماید. از طرفی دیگر پیروزی در این جنگ می‌توانست راه ورود اعراب را به مناطق داخلی ایران هموار کرده و غنایم زیادی نصیب مسلمانان سازد. نهاوند شهر بزرگی است که در سمت جنوب شرقی استان همدان واقع است و بین این شهر تا همدان ۱۴ فرسخ راه است. امروزه این شهر میان چهار شهر بروجرد، همدان، اراک و کرمانشاه قرار دارد. یزدگرد در سال بیست ویکم هجری قمری گماشتگان خود را از ری به خراسان، گرگان، طبرستان، مرو، سیستان، کرمان و فارس فرستاده حکام را بجمع آوری لشکر تشویق و ترغیب نمود، و به قولی که خالی از اغراق نیست، قریب یکصد هزار نفر در نهاوند گرد آمدند. نقشه آن بود که حلوان و تیسفون را فتح کرده، کوفه و بصره را که مهمترین سنگرهای عرب در آنحدود بود تسخیر سازند.

گرد آمدن این سپاه انبوه در نهاوند البته بار دیگر برای اعراب کوفه خطر و تهدید بزرگی بود. بهمین جهت عمار بن یاسر که درین زمان بنا بر مشهور به جای سعد بن ابی وقاص امارت کوفه داشت نامه ای به خلیفه نوشت و او را از این ماجرا آگاه کرد و در دفع این خطر از او کمک خواست. خلیفه که ازین خبر سخت بوحشت افتاده بود یک لحظه اندیشید که بتن خود آهنگ عراق کند اما عاقبت از آن خیال بیرون رفت و نعمان بن عمرو بن مقرن مزنی را که در آن زمان عهده دار خراج استان کشتگر (کسکر) بود به امارت لشکر نامزد کرد. فرمان هم داد که از شام و عمان و بصره و دیگر اقطار نیز قسمتی از سپاه مسلمین بوی بپیوندند. نعمان با این لشکر از کوفه بیرون آمد و در جایی نزدیک نهاوند اردو زد. چند روزی دو لشکر مقابل یکدیگر بودند و جنگ و تلاقی روی نمی‌داد. آخر اعراب به دروغ آوازه در افکندند که خلیفه مرده است و آنها قصد بازگشت دارند. باین حیله ایرانیان را از سنگر بیرون کشیدند و در صحرا با آنها دست بجنگ زدند. جنگی که روی داد سخت و خونین بود و سه روز طول کشید. نعمان در جنگ کشته شد. ایرانیان شکست خوردند و بسیاری فرار کردند. اهل نهاوند حصاری گشتند اما عاقبت به صلح راضی شدند.غنائم بیشماری بدست عرب افتاد واز آنجمله است دو صندوق بزرگ پر از مروارید (لؤلؤ) و زبرجد و یاقوت که شخصی در مقابل طلبیدن امان آنرا به اعراب نشان داد. پس از نهاوند همدان بدست عرب افتاد.

یزدگرد سوم پس از جنگ نهاوند

جنگ نهاوند امید یزدگرد سوم را مبدل به یأس کرد، ولی این پادشاه ساسانی دست از مطالبه تاج‌وتخت خود برنداشت و تازنده بود، کوشش نمود تا شاید کاری از پیش ببرد، پس از اینکه خبر «جنگ نهاوند» به او رسید، از ری به اصفهان و از آنجا به کرمان رفت، ودر آخر در مرو اقامت گزید، و از دولت‌های همجوار کمک خواست. ماهوی حکمران ایرانی مرو با نیرنگ قراولان او را نابود ساخت و قصد کشتن یزدگرد را داشت. یزدگرد چاره جز ترک آنحدود ندید ودر همان نزدیکی، بقولی بدست آسیابانی که طمع در جامهٔ زرین وفاخر او نمود، کشته شد. خانوادهٔ یزدگرد پس از مرگ او به چین پناهنده شدند.



Azad بازدید : 89 پنجشنبه 18 آبان 1391 نظرات (0)

شهرستان نهاوند

نَهاوَند شهری است در غرب ایران. این شهر در جنوب شرقی استان همدان قرار گرفته و مرکز شهرستان نهاوند است. نهاوند از شهرهای تاریخی ایران است و نام آن به دفعات در منابع تاریخی ذکر شده‌است.این شهر پایتخت یزدگرد سوم شاه ایران بوده است که نامه تاریخی دعوت پیامبر به اسلام به وی در این شهر داده شده است. به هنگام حمله اعراب به ایران، آخرین نبرد سپاهیان ایران و اعراب در نهاوند اتفاق افتاد که در تاریخ بانام فتح الفتوح از آن ذکر شده است. نهاوند از شمال به تویسرکان و همدان، از شمال شرقی به ملایر، از جنوب شرقی به بروجرد، از جنوب غربی به نورآباد و از غرب به کنگاور مرتبط می شود.

وجه تسمیه :

بنابر پژوهش‌های پاره‌ای از زبانشناسان ایرانی، واژه نَهاوند به معنی شهر یا آبادی قرار گرفته در پیشِ رو است، زیرا «نَها» در زبان‌های ایرانی به معنی پیش و وند از فعل کهن «وندیدن» به معنی نهادن گرفته شده‌است. بنابراین نهاوند یعنی «نهاده در پیش رو». نظریه‌های مختلفی از پیشینهٔ تاریخی این منطقه باستانی باقی مانده‌است. برخی از مورخین نهاوند را مـحـل پـهلـو گرفتن کشتی نوح می‌دانند. به استناد تحقیقات باستان‌شناسان در تپه گیان)روستایی در ۱۸ کیلومتری جنوب باختری نهاوند(در حدود ۳۷ قرن قبل از میلاد مسیح قومی در این منطقه زندگی می‌کرد که تمدنی شبیه تمدن بین النهرین داشت و بعدها به دست اقوام دیگر اروپایی و آسیایی از بین رفت. در مورد کلمهٔ نهاوند از گذشته تا به امروز اختلاف نظرهایی وجود داشته‌است.

واژهٔ نهاوند در زمان‌های مختلف و از زبان‌های متفاوت، به صورت‌های مختلفی تلفظ شده‌است که از جملهٔ آنها می‌توان به: نوح اوند، نیماوند، اینهاوند، نیوهاوند، نیاوند و نیهاوند اشاره کرد.

از طرف دیگر نهاوند در گذشته نام‌های دیگری داشـتــه اســت بـه قـول بـطلـمـیـوس نـیـفواندای خـوانده شده و در عصر مادها به نهاوند، نهاوند ماد هم گفته شده‌است. به گـفـتهٔ ملک الشعرای بـهـار در عـصـر سلـوکیه نهاوند استان بزرگی بوده کـه بـه لـحـاظ سـکونت داشتن ملکهٔ لائودیسه در این شهر به آن لائودیسه هم گفته شده‌است.

به همین صورت واژه دماوند که صورت اصلی و قدیمی‌تر آن دُمباوند و دُنباوند ضبط شده به معنی «قرارگرفته در پشت» است زیرا دُنب در زبانهای ایرانی به معنی دنباله و پشت است. به گفته برخی دیگر از صاحبنظران نهاوند کنونی همان <<نوح آوند>> بوده که به گفته آنان محل به گل نشستن کشتی حضرت نوح بوده‌است.

گویش مردم شهر نهاوند، نهاوندی و باقیمانده زبان‌های کهن ایران است که از گویش پهلوی برآمده‌است. نهاوند به گفته برخی پژوهش گران تاریخ ایران به معنی شهر جلو یی و شهر دماوند به معنی شهر عقبی از سمت مغرب زمین می‌باشد و در برخی دیگر از کتابهااز نهاوند به معنی شهر ظرف سخن بمیان آمده ولی در نقشه‌های ایران قدیم و در زمان ساسانیان نهاوند را به صورت nihavand نوشته‌اند که در همسایگی شهر دیناور و مای و همدان قدیم بوده‌است . شهرستان نهاوند که قدمت بسیار دیرینه‌ای در استان همدان دارد، در گذشته‌های دور پایتخت یزدگرد سوم بوده‌است و از آن به عنوان شهر خفته ساسانی یاد می‌شود. اسلام در جنگ فتح الفتوح نهاوند برای اولین بار به ایران وارد شد. اکتشافاتی که در تپه‌های گیان و زرامین توسط رومن گیرشمن باستان شناس آلمانی صورت گرفت منجر به پیدا شدن ده‌ها اثر باستانی از جنس سفال, نقره و طلا گردید که این اشیاء هم اکنون در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود.

موقعیت جغرافیایی :

نهاوند در موقعیت ۴۸ درجه و ۲۴ دقیقه طول شرقی و ۲۳ درجه و ۲۲ دقیقه عرض شمالی قرار دارد. اختلاف ساعت آن با تهران ۱۳ دقیقه و ۲۸ ثانیه می‌باشد. نهاوند از شمال به شهرهای تویسرکان و همدان و از شرق به ملایر، از غرب به کرمانشاه و از جنوب به استان لرستان محدود است. فاصله این شهر تا تهران از مسیر ملایر، اراک ۴۵۲ کیلومتر و از مسیر همدان ۴۹۶ کیلومتر است. فاصله نهاوند تا همدان ۱۰۰ کیلومتر، تا دو راهی کنگاور-کرمانشاه ۵۳ و از دوراهی تا کرمانشاه، ۷۷ کیلومتر می‌باشد. فاصله نهاوند تا کرمانشاه در مجموع ۱۳۰ کیلومتر است. فاصله این شهر با بروجرد و ملایر حدود ۵۵کیلومتر است.


Azad بازدید : 176 شنبه 06 آبان 1391 نظرات (2)

نهاوند استان می شود!


استان نهاوند به مرکزیت شهرستان نهاوند در آینده ای نزدیک سی و یکمین استان کشور می شود . این استان متشکل از شش شهرستان از استان های همدان , لرستان و کرمانشاه شامل شهرستان های نهاوند , ملایر , تویسرکان , بروجرد , دلفان و کنگاور می باشد .

نقشه تقسیمات جدید کشوری

استان نهاوند به مرکزیت شهرستان نهاوند





بعد از مدت ها رویای تبدیل شدن شهرمان محقق شد

استان نهاوند به جای زاگرس (بروجرد) و زند (ملایر)





Azad بازدید : 59 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)

پیشرفت علم در سال 1351  به گزارش مجله دانشمند

تصاویری را که می‌بینید از مجله دانشمند سال ۱۳۵۱ شمسی انتخاب کرده‌ام، مرور حال و هوای دانش و فناوری در آن سال‌ها و مقایسه آن با امکانات حال حاضر ما می‌تواند جالب باشد، البته در لابلای این تصاویر، چند آگهی قدیمی را هم می‌توانید ملاحظه کنید.


درمان با ECT


- آن موقع خبری از LEDها یا آی‌پد نبود، شاید این رادیوضبط‌ها، گجت‌های محبوب آن زمان به شمار می‌رفتند:



- کنکورد هواپیمای معرکه‌ای بود، اما خرید آن از لحاظ اقتصادی به صرفه نبود، در یک دوره تمایل به خرید این هواپیما در ایران ایجاد شده بود:



 


- دعوای قدیمی منوریل و مترو، تاریخچه‌ای بس قدیمی‌تر دارد:



 


- تست ورزشی که این روزها در همه شهرستان‌های ایران قابل انجام است، در آن زمان وسیله تشخیصی مدرن و تازه‌ای بود:


 


- تصور کنید یک هارد اکسترنال یا اینترنال یک یک دیسک بلو ری در آن زمان به کسی نشان داده می‌شد! دوره دوره میکروفیلم بود، چیزی که در فیلم‌های جاسوسی آن زمان هم بازتابش را می‌توانستید ببینید:


 


- تصویر در تصویر فناوری تازه‌ای بود:


 


- بودند کسانی که به گجت‌های پرتابل دارای دوربین فکر کنند:


 


- آگهی فدیمی:




 


- احتمالا این گجت در آن زمان ارزشی به اندازه سینمای خانگی یا دستگاه‌های پروژکشن امروزی داشت:


 


- جالب است که استفاده از تراشه و شبکیه الکترونیک برای بینا کردن نابیناها، تاریخچه‌ای قدیمی‌تر از چیزی دارد که فکر می‌کردم:







 


- تبلیغ سیگار در یک مجله علمی! تعجب نکنید در آن زمان تبلیغ سیگار تابو نبود و در فیلم‌ها هم هنرپیشه‌های زیبایی در حین اجرای کلیدی‌ترین دیالوگ‌ها را در حال کشیدن سیگار می‌دیدید!
















Azad بازدید : 81 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)



10 چک آپ سـاده پزشـکی برای تضمـین سلامتـی

10 چک آپ ساده پزشکی برای تضمین سلامتی

۱- به خودتان نگاه بیندازید.
هر ۳ یا ۴ ماه خودتان به شخصه یا همراه با یکی از اعضای خانواده نگاهی به پوست دست ، پوست سر ، نوک انگشتان ، اطراف ریشه ناخن و زیر بغل خود بیندازید بروز هر گونه تغییر شکل یا رنگ در خال ها یا روی پوست و ظهور لکهای قرمز به این معنی است که لازم است به پزشک مراجعه کنید .

۲- علایم خستگی را جدی بگیرید.
آیا معمولا بدون ساعت زنگ دار نمیتوانید صبح ها از خواب بیدار شوید ؟ بعد از ظهرها احساس خستگی مفرط میکنید ؟ بعد از ظهرها معمولا چرت میزنید ؟ اگر جواب شما به هر یک از این سوالات مثبت است احتمالا دچار کمبود خواب هستید . پس توصیه میکنیم شبها ۸ ساعت کامل بخوابید و اگر با این وجود باز هم دچار کم خوابی بودید به پزشک مراجعه کنید .

۳- بعد از ۵۰سالگی هر سال یک بار قد خود را اندازه بگیرید.
انجام این کار به ویژه برای خانم ها برای پیشگیری از ابتلا به ناراحتی های ماهیچه ای اسکلتی مثل پوکی استخوان توصیه میشود . کوتاه شدن قد میتواند خود نشانه کمبود مواد معدنی در استخوانها باشد و لازم است در رابطه با آن پس از انجام آزمایش های تراکم استخوان با پزشک مشورت کرد .

۴- به رنگ ادرار توجه کنید.
روشن بودن ادرار به معنی آن است که شما در سلامت کامل به سر میبرید اما اگر رنگ ادرار تیره یا بد بو باشد به این معنی است که شما به اندازه کافی آب نمی نوشید اگر بعد از نوشیدن مقدار کافی آب این حالت همچنان باقی ماند لازم است با پزشک خود مشورت کنید اگر ادرار شما زرد روشن است شاید به دلیل مصرف ویتامین (ب)موجود در مکمل های غذایی یا مولتی ویتامین ها باشد.

۵-بعد از ورزش نبض خود را چک کنید.
طبق تحقیقی که اخیرا در مجله پزشکی انجمن امریکا به چاپ رسیده است احتمال بروز سکته قلبی طی ۱۰ سال در زنانی که پس از ورزش کردن ضربان نبض آنها پایین تر از حد معمول است ۲ برابر بیش از این احتمال در سایر زنان است به شما توصیه میکنیم حتما یک تست ورزش بدهید . برای انجام صحیح تست ورزش لازم است که ۲۰دقیقه پیاده روی تند بکنید یا بدوید سپس شمارش نبض خود را ۱۵ ثانیه بعد از متوقف کردن فعالیت داشته باشید . عدد به دست آمده ضربدر ۴ تعداد ضربان قلب شما را نشان میدهد . بعد ۲ دقیقه استراحت کنید و مجددا شمارش نبض خود را داشته باشید و آن را در ۴ ضرب کنید عدد به دست امده دوم را از عدد اول کم کرده و اگر عدد جدید کمتر از ۵۵ باشد با پزشک خود تماس بگیرید .

۶- اگر مبتلا به دیابت هستیدمراقب پاهایتان باشید.
پاهای افراد مبتلا به دیابت معمولا دچار خشکی, پوسته پوسته شدن, زخم و عفونت میشود از انجا که احساس در این افراد کمتر میباشد لازم است بیشتر مراقب پاهای خود باشند و روزانه به آنها نگاهی انداخته و چک شان کنند .

۷-به طور مرتب فشار خون خود را چک کنید.
متخصصان پیشنهاد میکنند از ۱۸ سالگی به کمک دستگاهای سنجش فشار خون خانگی فشار خون خود را اندازه بگیرید این باعث میشود سریعا متوجه افزایش فشار خون شوید و به پزشک مراجعه کنید .

۸- از نظر قلبی چکاپ کامل بدهید.
به شرطی قلب و عروق سالم خواهید داشت که از آن مراقبت کنید در صورتی که گمان میکنید که امکان احتمال سکته قلبی در شما وجود دارد مثلا مبتلا به چاقی هستید, ورزش نمیکنید, سیگار میکشید, کلسترول خون تان بالاست, فشار خون بالا دارید یا مبتلا به دیابت هستید به پزشک مراجعه کرده و از او بخواهید یک چکاپ کامل قلب, آزمایش خون, نوار قلب, اندازه گیری فشار خون و در صورت لزوم تست ورزش و غیره …برای شما تجویز کند .

۹- شانه سرتان را هر روز صبح نگاه کنید.
اگر احساس میکنید که ریزش موی سرتان زیاد شده از پزشک بخواهید که یک آزمایش خون تجویز کرده و میزان آهن خون تان را چک کند. جالب است بدانید که کمبود آهن میتواند یکی از عوامل ریزش مو باشد کم کاری تیرویید هم از جمله دیگر دلایل آن است .

۱۰- شیوه زندگی سالم را رعایت کنید.
میوه و سبزیجات تازه بخورید به اندازه و مرتب ورزش کنید و استراحت را از یاد نبرید . تغذیه درست و استراحت کافی و اکسیژن رسانی کافی به بدن ۳ کلید طول عمر است . مراقب باشید تمامی گنجهای به دست آمده به کمک این ۳ کلید ر ا با مصرف زیاد شکلات، سیگار و نوشیدن الکل به باد ندهید .


تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 58
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 236
  • بازدید ماه : 219
  • بازدید سال : 2,667
  • بازدید کلی : 38,370